Anul 2024 se anunță a fi un an al explorării gusturilor noi, al inovațiilor alimentare și al concentrării pe energie și sănătate cognitivă..
În ultimii ani, industria alimentară a fost martora unei creșteri semnificative a conceptului de "răsfăț sănătos". Consumatorii sunt în căutare de opțiuni care să le permită să se bucure de gusturi delicioase, dar într-o variantă mai sănătoasă. Un futurolog din domeniul alimentației susține că această tendință va deveni învechită în 2024, înlocuită de alte abordări și așteptări.
Cu toate acestea, răsfățul și sănătatea continuă să fie în centrul atenției, potrivit furnizorilor de ingrediente care prognozează trenduri în alimentație și băuturi, de la arome reconfortante, la formate aventuroase și un interes crescut pentru produsele ce protejeaza sănătatea cognitivă.
Consumatori aventuroși: 'călătoria prin gust va fi cheia'
Perioada pandemiei i-a determinat pe consumatori sa își îndreapte atenția către arome care le oferă o stare de echilibru emoțional. Astfel, aceștia preferă produse cu aromele familiare din copilărie, pentru a găsi o senzație de "siguranță" în vremuri incerte. În același timp, ei devin mai aventuroși în privința gusturilor, explorând variante diverse de arome, înlocuind clasicul cu inovația. Nu numai că sunt în căutare de gusturi din copilărie, dar sunt și dornici să experimenteze arome exotice și inedite, călătorind prin gusturi neobișnuite.
În ceea ce privește nucile, de exemplu, nu mai este vorba doar de dorința de a consuma alune clasice sau nuci. Consumatorii explorează toată varietata de nuci disponibile, iar producătorii de alimente și băuturi răspund. Același lucru se întâmplă și în cazul ciocolatei. Ciocolată nu mai înseamnă doar o singură aromă: consumatorii doresc să știe dacă consumă ciocolată cu lapte, ciocolată albă, belgiană sau elvețiană. Asta nu înseamnă că ei vor căuta alimente de nișă, exotice, crescute în colțuri puțin cunoscute ale planetei. Mai degrabă, vor fi aventuroși în gust. Consumatorii vor să exploreze latura asiatică a citricelor. Călătoria prin gust va fi cheia. Descoperirea de noi varietăți în toate direcțiile va fi focusul consumatorului aventuros în 2024.
Consumatorii au început să aiba un interes crescut in aromele dulci-acrișoare, inclusiv in combinații de arome dulce și sărat. Deși aceste profiluri de gust sunt deja binecunoscute consumatorilor, producătorii le integrează în noi formate de alimente. Aparitia chiflei cu scorțișoară este un bun exemplu sau caramelul sărat tot mai prezent în prajituri de tot felul.
Proteina ridicată rămâne o cerință cheie a consumatorilor. Dar de unde în trecut consumatorii se concentrau pe iaurturile cu conținut ridicat de proteine, iaurturile cremoase și băuturile nutriționale sportive, acum au fost observate noi trenduri: de la înghețată cu conținut ridicat de proteine, la crema de brânză. În acest sens, trendul de răsfăț sănătos nu s-a încheiat încă, observandu-se un interes pentru budinci sănătoase, dând consumatorilor permisiunea să se răsfețe, dar totuși cu accent pe sănătate.
Alte alimente includ paste și tăieței cu conținut ridicat de proteine, ceea ce sugerează că, consumatorii devin mai aventuroși în selecția de produse îmbogățite cu proteine.
Consumatorul a devenit astfel mai educat, ințelegerea generală a vieții sănătoase evoluează.
Energie, stare de spirit, sănătate cognitivă: tendințe emergente
Odată cu revenirea la un ritm de viață normal, consumatorii sunt acum interesați de alimente și băuturi care să le ofere energie și să le îmbunătățească starea de spirit. Aromele ce integreaza cafeaua câștigă popularitate pentru efectul lor energizant. Nu numai în cafea, ci și în alternativele de lapte și băuturi lactate, cafeaua devine un ingredient cheie, oferind o notă echilibrată de energie și susținând activitatea pe tot parcursul zilei.
În paralel cu aceasta, se observă o preocupare crescută pentru produsele care să abordeze stresul, anxietatea și sănătatea cognitivă. Consumatorii caută soluții naturale pentru a gestiona stresul, iar grija acordata sanatatii mintale devine o tendință importantă, atât pentru cei mai în vârstă, interesați de îmbunătățirea memoriei, cât și pentru tineri, interesati de stimularea concentrarii, rezolvarea problemelor și îmbunătățirea capacității de asimilare a informațiilor
Industria alimentară și a băuturilor continuă să evolueze pentru a satisface cerințele unui public din ce în ce mai exigent, pregătit să experimenteze și să descopere noi senzații culinare. De la nostalgia gusturilor copilăriei la călătorii prin arome inedite, 2024 promite o diversitate fascinantă în universul alimentar și al băuturilor.
Sursa: foodnavigator.com
În ultimii ani, industria alimentară a fost martora unei creșteri semnificative a conceptului de "răsfăț sănătos". Consumatorii sunt în căutare de opțiuni care să le permită să se bucure de gusturi delicioase, dar într-o variantă mai sănătoasă. Un futurolog din domeniul alimentației susține că această tendință va deveni învechită în 2024, înlocuită de alte abordări și așteptări.
Cu toate acestea, răsfățul și sănătatea continuă să fie în centrul atenției, potrivit furnizorilor de ingrediente care prognozează trenduri în alimentație și băuturi, de la arome reconfortante, la formate aventuroase și un interes crescut pentru produsele ce protejeaza sănătatea cognitivă.
Consumatori aventuroși: 'călătoria prin gust va fi cheia'
Perioada pandemiei i-a determinat pe consumatori sa își îndreapte atenția către arome care le oferă o stare de echilibru emoțional. Astfel, aceștia preferă produse cu aromele familiare din copilărie, pentru a găsi o senzație de "siguranță" în vremuri incerte. În același timp, ei devin mai aventuroși în privința gusturilor, explorând variante diverse de arome, înlocuind clasicul cu inovația. Nu numai că sunt în căutare de gusturi din copilărie, dar sunt și dornici să experimenteze arome exotice și inedite, călătorind prin gusturi neobișnuite.
În ceea ce privește nucile, de exemplu, nu mai este vorba doar de dorința de a consuma alune clasice sau nuci. Consumatorii explorează toată varietata de nuci disponibile, iar producătorii de alimente și băuturi răspund. Același lucru se întâmplă și în cazul ciocolatei. Ciocolată nu mai înseamnă doar o singură aromă: consumatorii doresc să știe dacă consumă ciocolată cu lapte, ciocolată albă, belgiană sau elvețiană. Asta nu înseamnă că ei vor căuta alimente de nișă, exotice, crescute în colțuri puțin cunoscute ale planetei. Mai degrabă, vor fi aventuroși în gust. Consumatorii vor să exploreze latura asiatică a citricelor. Călătoria prin gust va fi cheia. Descoperirea de noi varietăți în toate direcțiile va fi focusul consumatorului aventuros în 2024.
Consumatorii au început să aiba un interes crescut in aromele dulci-acrișoare, inclusiv in combinații de arome dulce și sărat. Deși aceste profiluri de gust sunt deja binecunoscute consumatorilor, producătorii le integrează în noi formate de alimente. Aparitia chiflei cu scorțișoară este un bun exemplu sau caramelul sărat tot mai prezent în prajituri de tot felul.
Proteina ridicată rămâne o cerință cheie a consumatorilor. Dar de unde în trecut consumatorii se concentrau pe iaurturile cu conținut ridicat de proteine, iaurturile cremoase și băuturile nutriționale sportive, acum au fost observate noi trenduri: de la înghețată cu conținut ridicat de proteine, la crema de brânză. În acest sens, trendul de răsfăț sănătos nu s-a încheiat încă, observandu-se un interes pentru budinci sănătoase, dând consumatorilor permisiunea să se răsfețe, dar totuși cu accent pe sănătate.
Alte alimente includ paste și tăieței cu conținut ridicat de proteine, ceea ce sugerează că, consumatorii devin mai aventuroși în selecția de produse îmbogățite cu proteine.
Consumatorul a devenit astfel mai educat, ințelegerea generală a vieții sănătoase evoluează.
Energie, stare de spirit, sănătate cognitivă: tendințe emergente
Odată cu revenirea la un ritm de viață normal, consumatorii sunt acum interesați de alimente și băuturi care să le ofere energie și să le îmbunătățească starea de spirit. Aromele ce integreaza cafeaua câștigă popularitate pentru efectul lor energizant. Nu numai în cafea, ci și în alternativele de lapte și băuturi lactate, cafeaua devine un ingredient cheie, oferind o notă echilibrată de energie și susținând activitatea pe tot parcursul zilei.
În paralel cu aceasta, se observă o preocupare crescută pentru produsele care să abordeze stresul, anxietatea și sănătatea cognitivă. Consumatorii caută soluții naturale pentru a gestiona stresul, iar grija acordata sanatatii mintale devine o tendință importantă, atât pentru cei mai în vârstă, interesați de îmbunătățirea memoriei, cât și pentru tineri, interesati de stimularea concentrarii, rezolvarea problemelor și îmbunătățirea capacității de asimilare a informațiilor
Industria alimentară și a băuturilor continuă să evolueze pentru a satisface cerințele unui public din ce în ce mai exigent, pregătit să experimenteze și să descopere noi senzații culinare. De la nostalgia gusturilor copilăriei la călătorii prin arome inedite, 2024 promite o diversitate fascinantă în universul alimentar și al băuturilor.
Sursa: foodnavigator.com
Comentarii