[seo-breadcrumbs]

Tendințe emergente pe piața produselor de panificație pentru 2025: Calitate, sustenabilitate și bunăstare


Pe măsură ce ne apropiem de 2025, industria produselor de panificație evoluează sub influența unor schimbări globale. Potrivit raportului realizat de FMCG Gurus (companie de cercetare de piață specializată în analiza comportamentului consumatorilor din industriile alimentară, a băuturilor și a suplimentelor la nivel global), consumatorii caută tot mai mult produse care combină calitatea superioară cu sustenabilitatea și beneficiile pentru sănătate, redefinind alegerile și obiceiurile lor de consum.


Valoare înaintea prețului
Deși rămân sensibili la preț, consumatorii sunt tot mai motivați de valoarea percepută a produselor. Dacă un produs de panificație oferă calitate superioară, consumatorii sunt dispuși să plătească mai mult, economisind în alte domenii pentru a justifica investiția. Potrivit studiilor FMCG Gurus, 69% dintre consumatorii din lumea intreaga consideră produsele realizate cu ingrediente de cea mai bună calitate și fără chimicale ca fiind produse premium, in timp ce 67% apreciază gustul ca fiind cel mai valoros atribut. Alte criterii de valoare includ beneficiile pentru sănătate, 54% dintre consumatori preferand acele produse “mai bune pentru ei”.

Cum se poate aplica aceasta tendinta in brutarii: Oferiți produse premium cu ingrediente de calitate superioară și gust autentic, evidențiind absența aditivilor și justificând prețurile prin valoarea percepută.


Sustenabilitate
Grija pentru mediu rămâne o preocupare majoră, consumatorii așteptând ca brandurile să adopte măsuri sustenabile. Cercetările FMCG Gurus arată că 82% dintre consumatori consideră important ca mărcile alimentare să-și compenseze amprenta de carbon, iar 39% considera agricultura și producția de alimente drept surse principale ale emisiilor de carbon.

Recomandari pentru producatori: reducerea impactului asupra mediului prin scurtarea lanțurilor de aprovizionare, utilizarea ambalajelor care prelungesc durata de viață a produselor fără conservanți și reciclarea ingredientelor – aspect apreciat de 61% dintre consumatori.


Sănătatea digestivă
Conceptul de microbiom este din ce în ce mai bine înțeles. Studiile FMCG Gurus arată că 57% dintre consumatori plănuiesc să-și îmbunătățească sănătatea digestivă în 2025.Produsele bogate în fibre devin tot mai cautate.

Sugestii pentru clientii noștri: lansati produse bogate în fibre, evidențiind beneficiile pentru sănătatea digestivă în meniuri și oferte speciale.


Bunăstarea emoțională
Într-o perioadă marcată de incertitudini, consumatorii acordă o importanță mai mare bunăstării emoționale pentru a putea face față stresului și anxietății.Produsele care evocă nostalgie, amintindu-le de vremurile mai simple, oferă momente de evadare și reduc sensibilitatea la preț. Brandurile pot apela la arome tradiționale și ambalaje retro sau pot relansa produse discontinuate sub forma de ediții limitate, ceea ce atrage 80% dintre consumatori. În plus, 40% dintre consumatori caută produse care le reamintesc de trecut.


Rasfat sanatos
Consumatorii apelează la mici momente de rasfat ca formă de evadare sau recompensă pentru a face față presiunilor și stresului zilnic. Produsele de brutarie sunt printre preferatele celor care își doresc o „gustare dulce” în momentele lor de rasfat personal.. Conform cercetărilor FMCG Gurus, 44% dintre consumatorii la nivel global consumă produse de brutarie pentru gustul lor deosebit și experiența plăcută pe care o oferă. Totuși, astfel de momente de rasfat pot genera un sentiment de vinovăție atunci când consumatorii simt că se abat de la obiectivele lor de sănătate. Prin urmare, aceștia caută produse fără ingrediente considerate dăunătoare. De exemplu, 68% dintre consumatori sunt atrași de produsele care sunt naturale, fara OMG sau fără zahăr adăugat. Deși nu sunt dispuși să facă compromisuri în ceea ce privește gustul sau calitatea pentru un conținut mai scăzut de zahăr, orientarea acestor produse spre natural le va permite să se bucure de „gustări dulci” fără sentimentul de vinovăție.

Sugestii pentru partenerii noștri: Lansați deserturi naturale, cu conținut scăzut de zahăr și fără aditivi, combinând gustul deosebit cu beneficii nutriționale clare.

Sursa: 
https://in-bakery.com