[seo-breadcrumbs]

Inca in pandemie, toamna vine cu o raza de optimism!

  Multe companii de studii de piata au analizat si analizeaza in continuare modificarile comportamentului consumatorilor si felul in care se ajusteaza obiceiurile de consum. Ultimul studiu realizat in Romania in luna septembrie de compania internationala Mednet, ne arata ca pandemia este un fenomen cu care trebuie sa ne obsinuim sa traim si, incet-incet, timid dar sigur, se reiau comportamentele obisnuite din perioada de “normalitate”

• Consumatorii si-au reluat vizitele in magazinele alimentare; astfel, a crescut frecventa celor care merg la cumparaturi de 2 – 3 ori pe saptamana in detrimentul vizitelor saptamanale;

• Achizitiile on line au scazut semnificativ fata de perioada de lockdown, totusi, la nivel de intentie, respondentii afirma ca vor cumpara mai mult din mediul on line decat pana acum;

• Consumatorii sunt in continuare precauti cu cheltuielile mari, totusi, procentul celor care declara ca vor face astfel de cheltuieli in urmatoarele sase luni a crescut fata de aprilie 2020;

• Aproape jumatate dintre respondenti declara ca vor continua sa economiseasca bani in urmatoarele sase luni, dar ponderea acestora este cu circa 10 pp mai mica decat in aprilie;

.• O treime dintre respondeti va continua sa faca stocuri de alimente si medicamente;

• Circa jumatate dintre respondenti au plecat intr-o vacanta in aceasta vara, majoritatea in tara; circa o treime intentioneaza sa plece in vacanta la iarna;

Tinand cont atat de tendintele din Romania, cat si de rezultatele studiilor internationale, va recomandam:
- Dezvoltarea portofoliului cu produse “family-size” (ex. paini de volum mai mare, ambalaje cu mai multe produse la pret promotional etc)
- Folosirea amelioratorilor 7Spice pentru a obtine paini cu termen de valabilitate si prospetime prelungita
- Listarea produselor dvs pe canalul on-line, acolo unde acest lucru este posibil