În 2024, nostalgia va fi cuvântul cheie în inovația culinară. Potrivit firmei de cercetare de piață Datassential, cererea pentru alimente ce evocă amintiri va juca un rol semnificativ în dezvoltarea de noi produse și arome.
„Pe măsură ce Millennials, generația X și Baby Boomers privesc cu nostalgie înapoi la trecut, iar generatia Z experimentează unele dintre aceste tendințe pentru prima dată, mărcile ar trebui să caute în arhive idei,” a spus Datassential. „Dacă ai un concept care rezoneaza cu consumatorii nostalgici, încearcă să găsești un mod de a-l aduce înapoi în 2024.”
Cum s-ar traduce aceasta idee pentru noi, în România?
Pentru noi, inseamnă că este timpul să redescoperim și să reinventăm gusturile ce ne-au marcat copilăria și cultura. De la pâine cu aroma copilăriei, la plăcinte, negrese, chec, nuci umplute și fursecuri, de la cozonaci și gogoși la sărățele, covrigi și cornulețe cu gem, fiecare dintre aceste gusturi aduce cu sine un val de nostalgie și amintiri.
Un alt trend identificat în raport indică o creștere a dorinței pentru bucătăria europeană inovativă. Deși piața pentru mâncărurile europene a stagnat oarecum în mijlocul cererii pentru preparate mexicane și asiatice, Datassential prezice că acum consumatorii vor începe să dorească variante proaspete ale mâncărurilor întâlnite în vacanțele de după pandemie în străinătate. Exemplele includ oferte italiene concentrate pe note de aromă mai îndrăznețe și mai picante, preparate din bucătăria franceză, care combină porții ușoare și savuroase, sau preparate inspirate din pub-uri ,care combină aromele englezești și indiene.
În România, ar trebui sa ne inspirăm de la tendințele internaționale și sa aducem o abordare nouă, proaspătă, a gusturilor tradiționale românești. Fie că este vorba de o plăcintă cu un twist modern sau de un cozonac sau pâine cu arome noi și interesante, fiecare preparat va fi o celebrare a gusturilor noastre autentice.
Pe măsură ce vârsta medie peste tot în lume continuă să crească, companiile vor trebui să acorde o atenție sporită consumatorilor maturi. Raportul Datassential pune accent și pe faptul că descoperirea nevoilor unice ale Gen X și ale baby boomerilor va fi cheia pentru creștere în 2024.
„Generatia X este mai probabil să caute experiențe premium, să călătorească des și să se bucure regulat de o băutură alcoolică decât orice altă generație, în timp ce Boomers sunt categoria de varsta cu probabilitatea cea mai mica de a spune că își urmăresc bugetul,” a spus compania.
Alte două dintre tendințele Datassential pentru 2024 se concentrează în jurul tehnologiei, punând accentul pe dezvoltările în tacest domeniu: o tendința este axată pe explorarea rolului inteligenței artificiale în dezvoltarea de produse și analiza de date, iar cealaltă vorbește despre investiții în robotică, care pot reduce costurile cu forța de muncă și chiar rezolva problema lipsei forței de munca, precum și echipamente multifuncționale care pot crește capacitatea operatorilor. Compania de cercetari de piață Technomic a reflectat descoperiri similare în raportul său de tendințe pentru 2024, concentrându-se pe îmbunătățiri ale sistemelor de comandă online și ale echipamentelor automate de bucătărie.
Segmentul de livrare a alimentelor va trebui, de asemenea, să se adapteze în 2024, pentru a depăși rezistența consumatorilor în acest segment. Datassential raportează că 50% dintre consumatori menționează livrarea ca fiind prea scumpă, iar aproape 40% dintre cumpărători își anulează tranzacțiile după ce văd prețul final.
Compania a notat că zonele cheie de îmbunătățire vor trebui să includă creșterea ușurinței de personalizare a comenzii, revizuirea descrierilor inexacte ale meniurilor și reducerea frecvenței comenzilor de calitate scăzută sau deteriorate.
Sursa: https://www.foodbusinessnews.net
Comentarii