[seo-breadcrumbs]

CUM VOM CUMPARA IN 2030?
Tendintele de shopping ale deceniului urmator


Sectorul comerțului cu amănuntul trece printr-o transformare tehnologică.
Dacă în 2020, aproximativ una din cinci companii (19%) realiza vânzări prin internet în Europa, prognozele indică că în doar zece ani, acest lucru va fi valabil pentru una din trei companii (30%).

Un sistem care nu se va dezvolta în detrimentul comerțului tradițional, pentru că totul sugerează un ecosistem « figital » în care coexistă magazinele fizice și digitale, lărgind gama de posibilități pe care le au la dispozitie consumatorii.

Modul în care cumpărăm și interacționăm cu companiile s-a schimbat dramatic în ultimii ani. Utilizări precum plasarea comenzii la restaurant prin intermediul unei aplicații, efectuarea de achiziții ultrarapide într-un supermarket cu smartphone-ul sau pur și simplu plata imediată cu un smartwatch, păreau științifico-fantastice în urmă cu doar zece ani.

„Principalul beneficiu al transformării digitale a comerțului a fost cresterea numarului de oportunități și facilitati pentru utilizatori și consumatori. Accesul la orice produs astăzi este mai ieftin, mai rapid și mai ușor ca niciodată. Pe de altă parte, provocările și evoluțiile majore din sector se regăsesc acum pe plan intern, în tranziția către un model mai eficient și mai durabil”, spune Roland Buquet, Director Comercial Packlink.


Cum vom cumpăra în 2030?

Potrivit cifrelor INS, peste 80% dintre romani folosesc internetul zilnic.
Ultimii 20 de ani au fost cei ai apariției smartphone-urilor, apoi a rețelelor de socializare precum Facebook și Instagram, care au început să înflorească la noi. Ele au devenit esențiale pentru sectorul comerțului electronic.
Și, deși este riscant și dificil de prezis viitorul, unele tehnologii actuale ne pot ajuta să vedem modurile în care vom cumpăra în următorul deceniu...


Metaverse

Acest univers virtual în care avatarurile noastre vor putea interacționa, participa la întâlniri, spectacole și, de asemenea, vor putea merge la cumpărături. Unele branduri din sectorul textil au început să-și prezinte propriile magazine în metaverse, fiind deja posibil să cumpere „pachete digitale”.
Prin urmare, pare destul de probabil ca în câțiva ani să putem face cumpărături în supermarketuri sau magazine online datorită avatarului nostru.


Personalizare

Una dintre marile provocări ale digitalizării este aceea de a le oferi utilizatorilor experiențe din ce în ce mai personalizate, în funcție de gusturile și preferințele lor. Cantitățile mari de date pe care le gestionăm și amprenta noastră digitală sunt sursa principală a celebrilor algoritmi care, în ultimii ani, s-au perfecționat și se apropie din ce în ce mai mult de interesele noastre.


Realitate augmentată

Pe lângă realitatea virtuală, realitatea augmentată va îmbunătăți experiența utilizatorului. Concentrându-ne pur și simplu pe un produs, fie prin intermediul ochelarilor virtuali, fie prin intermediul smartphone-ului nostru, ii vom putea cunoaște imediat prețul și caracteristicile.


Produse inteligente

Tehnologii precum blockchain-ul ne vor permite să accesăm baze de date complete și verificate atunci când consultăm un produs sau serviciu. Prin simpla scanare a codului de bare al unui aliment, se va putea ști când și unde a fost produs, cum a fost transportat la supermarket, care sunt valorile sale nutriționale și data de expirare, totul instantaneu.


Showroom

Magazinele fizice nu vor fi inlocuite de magazinele digitale, ci vor coexista și vor evolua împreună. O predicție destul de intalnita în acest domeniu este evoluția către modelul de showroom, în special în sectorul textil. Vom putea să mergem la un magazin, să vedem produsele, să le probam, să alegem să le personalizăm și să le primim livrate la domiciliu atunci când este nevoie. În acest fel, trecem de la modelul magazinului-depozit la un magazin orientat spre experiența utilizatorului.


Economie circulara

Modelul nostru de consum și producție este din ce în ce mai orientat către o economie circulară. De la un model de consum rapid și intensiv, vom trece la un model în care reutilizarea și reciclarea produselor vor avea rădăcini în obiceiuri.

„Ne îndreptăm către un model de consum mai durabil și mai puțin saturat. Experiența utilizatorului va fi plasată în centrul strategiei clienților, favorizând personalizarea relațiilor. O schimbare care va merge mână în mână cu evoluția sectorului logistic și transport, care, dacă este deja fundamental pentru sectorul distribuției, va dobândi și mai multă valoare și importanță, atât pentru companii, cât și pentru utilizatori”, conchide Roland Buquet, Director Comercial Packlink