[seo-breadcrumbs]

Cum se va schimba comportamentul de cumparare dupa pandemia COVID-19?

Acum, dupa ce socul de inceput al pandemiei a trecut si lumea incepe incet-incet, sa reintre in normal, cu totii ne intrebam daca vanzarile noastre vor reveni la nivelurile dinainte de pandemie.

Studiul realizat de catre EY, una din cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, a intrebat consumatorii ce cred ei că vor face odată ce vor simți ca s-a sfarsit criza. Acest lucru nu ne spune ce vor face de fapt, dar ne permite să ne setam corect așteptările cu privire la viitor.

Astfel, studiul arata ca mai putin de o treime (31%) din consumatori vor reveni la vechile obiceiuri. Acestia sunt consumatorii care au fost cel mai putin afectati de criza, cei mai putin interesati de ea si care nu si-au schimbat obiceiurile de consum.

25% din consumatori, cu venituri mari pana la foarte mari si pe care EY ii numeste “prudent extravaganti” (cautiously extravagant), sunt focusati pe sanatate si vor cheltui mai mult, insa doar in domeniile importante pentru ei. Acestor consumatori este important sa le putem oferi produse de calitate, sanatoase, pentru care sunt dispusi sa cheltuiasca sume importante.

22% din consumatori, cei care imbratiseaza lozinca “ramai frugal” (Stay frugal) , sunt cei care isi vor pastra in mare parte obiceiurile vechi de consum, insa dupa ce au renuntat la niste categorii mari de cheltuieli. Acestia sunt consumatorii cei mai pesimisti cu privire la viitor, pa care trebuie sa ii facem sa isi (re)castige increderea in produsele pe care le comercializam.

13% din consumatori sunt cei care “taie in continuare” (Keep cutting), cel mai putin educati si care si-au pierdut locurile de munca in urma pandemiei. Acesti consumatori trebuie sa isi reduca serios in continuare bugetele de cheltuieli pentru a face fata perioadei care urmeaza. Pentru ei este bine sa avem in portofoliu produse accesibile.

In sfarsit, 9% din consumatori sunt cei care se “reintorc in forta” (back with a bang) – tinerii profesionisti care au fost cei mai afectati de pandemie si care sunt cei mai optimisti cu privire la viitor. Lor nu trebuie decat sa le sustinem optimismul pe care cu siguranta trebuie sa ni-l pastram cu totii!