[seo-breadcrumbs]

3 moduri in care brutariile se pot adapta trendului panificatiei sanatoase


Trendul nutritiei sanatoase a castigat momentum in ultimii ani si a fost accentuat in contextul pandemiei de Covid-19.

Sistemul work-from-home si izolarea impuse de pandemie au dus la mutatii semnificative in consumul produselor de panificatie peste tot in lume, cu reducerea vanzarilor in magazine si cresterea productiei casnice de paine si produse de patiserie-cofetarie.

Din fericire, o parte din consum s-a mutat in canalul on-line, iar brutariile, cofetariile si restaurantele care au reusit sa se adapteze “din mers” au suferit mai putin de pe urma acestor migratii in consum.

O alta modificare in consum generata de pandemie a fost cresterea vanzarilor de produse ambalate in detrimentul celor neambalate.
Cu toate acestea, in America de Sud datele furnizate de Euromonitor arata dominanta produselor de panificatie neambalate in detrimentul celor ambalate, pe de o parte din cauza preturilor de vanzare mai mici, dar si datorita perceptiei ca sunt mai proaspete si mai naturale.

“Industria panificatiei isi intensifica eforturile pentru satisficerea acestor nevoi, inovand prin produse bune-pentru-tine, care sa ajute consumatorii sa-si urmeze drumul spre sanatate presarat cu putin rasfat nevinovat” spune Vinod Rajasekharan, director R&D la Stonefield Flavours. Bun-pentru-tine are intelesuri diferite pentru fiecare individ; totusi, este constituit din trei atribute cheie:


1. Clean label
Exista o tendinta clara catre ingrediente naturale, reale si organice, studiile facute in domeniul dezvoltarii produselor noi aratand ca 65% din consumatori asociaza hrana “clean-label” cu sanatatea; consumatorii sunt dispusi sa plateasca in plus pentru produse ce au in componenta zahar din trestie de zahar si vanilie naturala, sau extracte naturale din fructe si legume, in loc de echivalentul lor artificial.
Indulcitorii naturali, cum ar fi mierea, siropul de artar sau stevia sunt, de asemenea, tot mai apreciate, desi uneori au mai multe calorii decat indulcitorii artificiali, dar sunt perceputi mai sanatosi.


2. Ingredientele functionale

“Exista o presiune foarte mare pentru a incorpora ingrediente functionale (ex. Fibre, cereale integrale si super-alimente) in produsele alimentare” a mentionat dl. Rajasekharan, adaugand ca “62% din milenialii din Europa de Vest percep cele mai bune prajituri sau produse de patiserie ca fiind cele realizate cu ingrediente naturale”. Fainurile rafinate sunt inlocuite din ce in ce mai mult cu faina integrala, sursa de fibre, proteine si minerale, cum ar fi potasiul sau magneziul.

“Semintele de chia sunt de asemenea populare si folosite pentru a face produsele in care sunt incorporate si mai sanatoase.


3. Limitarea ingredientelor “Asa-nu”

Provocarea brutarilor consta nu doar in reducerea continutului de ingrediente nesanatoase, cum ar fi grasimile trans, zaharul si sarea, dar si in satisfacerea nevoii in crestere de produse vegane, fara OMG, fara gluten si fara alergeni.
Pe langa toate acestea, exista o cerere tot mai mare de ingrediente locale, care sa reduca amprenta de carbon si sa sustina comunitatile locale. Una peste alta, un context win-win, atat pentru dorinta consumatorilor de produse mai bune, cat si pentru planeta.